1. CONTAMINAREA ULEIULUI

MOTIVELE

  • Dacă filtrul de ulei este blocat / deteriorat sau se folosește un filtru de ulei de calitate inferioară
  • Excesul de umiditate poate duce la degradarea prematură a uleiului, la creșterea coroziunii și la uzură
  • Creșterea ridicată de carbon în motor poate contamina rapid uleiul nou
  • Uleiul neschimbat care conține depozite de detergenți poate deveni foarte abraziv pentru componentele turbo
  • Particule din carbon se acumulează în conductele de alimentare cu ulei

PREVENIREA

  • Folosirea de ulei proaspăt și filtre de înaltă calitate ajută la reducerea riscului
  • Înlocuirea sau curățarea conductelor de admisie a uleiului și a microfiltrelor în linie
  • Aveți grijă când schimbați uleiul în timpul reparației pentru a preveni contaminarea accidentală
  • Verificați uzura motorului care ar putea lăsa depozitele roade

 

2. DEPASIREA VITEZEI

MOTIVELE

  • Modificări ale motorului, inclusiv „ciobit” sau „alimentarea excesivă”
  • Fluxul inconsistent de aer în turbo
  • Mecanismul de deșeuri sau VNT a fost configurat incorect injectoarele uzate
  • Instalarea unui turbo incorect
  • Pierderea semnalului la servomotorul electronic pentru portul de deșeuri sau VNT

PREVENIREA

  • Verificați dacă nu există restricții sau scurgeri în conducta de admisie a aerului
  • Asigurați-vă că legătura de gunoi sau VNT funcționează liber și este calibrată corespunzător
  • Evitați reaprinderea, ciobitarea sau supraalimentarea

 

3. LUBRICARE INSUFICIENTĂ

MOTIVELE

  • Întreținerea slabă a filtrului de ulei
  • Ulei insuficient în bazin
  • Garnitura de intrare incorectă a uleiului folosită conducând la restricționarea alimentării cu ulei
  • Un filtru de ulei deteriorat, blocat sau de calitate scăzută
  • Eșecul de amorsare a turbo-ului cu ulei înainte de rularea inițială

PREVENIREA

  • Alimentarea cu ulei este esențială pentru turbo, vă rugăm să vă asigurați că debitul de ulei este corect
  • Nu uitați să turnați turbocompresorul de înlocuire cu ulei înainte de montare
  • Nu folosiți silicon pe garniturile de ulei, deoarece poate deveni detașat blocând pasajele de ulei
  • Curățați sau înlocuiți conductele de admisie a uleiului pentru a îndepărta depozitele de carbon sau nămolul care ar putea restricționa fluxul de ulei
  • Folosiți ulei proaspăt și filtre de ulei noi când montați un turbocompresor de schimb

 

4. DETERIORAREA CU OBIECTE STRĂINE

MOTIVELE

  • Particule mici care intră prin furtunurile deteriorate
  • Dacă filtrul de aer este deteriorat (sau defect), de calitate scăzută sau lipsește, obiectele vor fi aspirate în admisia de aer
  • Resturile de la o defecțiune anterioară a turboalimentatorului
  • Componentele motorului sparte, de ex. valve sau fragmente de piston deteriorate sau vârfuri injectoare
  • Particulele din gazele de eșapament, de ex. cocs din combustie slabă

PREVENIREA

  • Asigurați-vă că furtunurile de aer sunt limpezi de blocaje, despicături și alte obiecte libere
  • Asigurați-vă că nu rămân resturi sau fragmente de motor din defecțiunea anterioară a turbo-ului
  • Utilizarea de noi garnituri ajută la prevenirea posibilității ruperii garniturii și la asigurarea unei sigilări perfecte

 

5. SCURGERI DE ULEI

MOTIVELE

Scurgeri de ulei la capătul compresorului:

  • Blocajele sau restricțiile la conducta de admisie a aerului, furtunul sau filtrul de admisie a aerului pot crea un vid, determinând scurgerea uleiului în carcasa compresorului.
  • Scurgeri de aer în furtunurile de admisie sau la intercooler.

Scurgeri de ulei la capătul turbinei:

  • Scurgeri în sistemul de evacuare
  • O carcasă de rulment înfundată
  • Scurgeri în sistemul EGR (recircularea gazelor de evacuare)

Scurgeri de ulei în capătul compresorului și turbinei:

  • Opriri repetate ale motorului fierbinte care duc la depozite de carbon (cocs) în carcasa centrală
  • Deteriorarea fizică a pieselor rotative ale turbo-ului și garda excesivă a rulmentului
  • Montarea turbocompresorului incorect
  • Restricții în conducta de retur a uleiului

PREVENIREA

  • Asigurați-vă că sistemele de drenare a aerului și uleiului sunt ferite de blocaje sau restricții
  • Verificați sistemul de evacuare pentru a vă asigura că nu există scurgeri
  • Asigurați-vă că DPF și convertorul catalitic nu sunt blocate