Contactati-ne la 0727.591.442 / 0765.423.134 sau contact@rmcturbo.ro • Servicii Reconditionari Turbine Bucuresti.

Cum putem depista o turbosuflanta defecta

Turbsuflanta Defecta

Multi dintre cei carora li se intampla sa aiba pierderi de putere sau sa inceapa sa scoata fum autoturismul se intreaba daca oare s-a defectat turbosuflanta. Sa vedem cum ne dam seama daca este vorba de o turbosuflanta defecta sau daca masina are o alta problema.

Pierderea de putere (fara fum) – in acest caz poate fi vorba de turbosuflanta numai daca aceasta are geometria variabila blocata. Daca se constata ca nu este blocata geometria variabila atunci poate fi vorba fie de actuatorul vacumatic sau electronic in functie de caz. Daca si acesta este in regula atunci mai avem de verificat daca avem vacuum corespunzator pe traseul catre actuatorul vacumatic de pe turbosuflanta. Daca nu este nici unul din aceste cazuri va trebui sa mergeti la un service care sa va faca o constatare.

 

Pierderea de putere ( cu fum negru) Рin acest caz avem de verificat doua lucruri: 1 Рse verifica traseul turbina -> intercooler -> admisie. Aici trebuie sa verificam daca avem intercooler-ul spart sau fisurat ori poate fi vorba de vre-un furtun iesit sau spart. Daca totul este in regula mergem la punctul 2 unde trebuie sa verificam supapa EGR ( exhaust gas recirculation) aceasta poate fi blocata pe deschis si atunci amestecul combustibil-oxigen nu va mai fi efectuat corect. Daca si acesta este ok atunci va trebui sa mergem la service.

Pierderea de putere (cu fum dens alb) – in acest caz putem fi siguri ca este vorba de turbosuflanta. acest lucru se intampla in momentul in care axul turbosuflantei se rupe si tot uleiul care trece prin turbosuflanta este aruncat pe evacuare. Va trebui sa opriti motorul si sa contactati o firma de tractari care sa va duca la cel mai apropiat service.